søndag den 31. oktober 2010

Pakning af Brumbassen

Søndag d. 31. oktober 2010:

Straks efter vi vågnede begyndte vi at pakke. Vi skulle hente vores bil og vores 3 kant puder kl. 11 og derefter ud til Jeseda Technik museum for at pakke bil. Rune tog nøglerne og gik ned for at tjekke ud. Vi havde ikke fået vores morgenmads billetter dagen før så dem skulle vi også hente. Da Rune afleverede nøglerne og bad om at få 5 morgenmadsbilletter og det ikke var den samme receptionist som dagen før, var det selvfølgelig et stort problem. Vi kunne kun få 2 da vi kun havde haft 2 værelser.....åhhhhh. Hvor fedt at skulle starten dagen i det røde felt. Rune sagde at de kunne glemme det, vi ville finde et andet sted at spise morgenmad. Han afleverede nøglerne og bad om at få depositum tilbage. Da de slog op i deres lille bog og fandt vores kvitteringer sad der 5 morgenmadsbilleter klipset fast. Det var vist ikke nødvendigt at sige noget, men her kommer endnu en mærkelig opførsel hos Thai’er til kende. Ikke noget med at undskylde, nej de trækker bare på skulderen og griner lidt. Nogle gange er de sku lidt underlige. Vi havde også en lille episode for et par uger siden hvor en TukTuk chauffør påkørte Maria og Lilli og hans eneste reaktion var at grine!

Så vi fik spist morgenmad og tjekket ud. Vi gik hen ad gaden og spurgte på priser et par steder, men synes enten det var for dyrt eller også var værelserne for små. Vi endte derfor ved det samme guesthouse som vi boede på mens Bo var herude – Sidthi Guesthouse. Her fik vi et værelse med 2 dobbeltsenge til billige penge.

Vi fik herefter hentet bilen og kørte hen til butikken hvor vi havde købt trekant-puderne (Morn –Kwarn hedder de på Thai) Så kom vi til det sjove: hvordan skulle vi nu få proppet disse 8 store puder ind i Brumbassen som i forvejen var fyldt godt op? Vi stod desuden midt ude på en meget befærdet gågade og havde derfor mange tilskuere. Vi vækker i forvejen meget opsigt men dette var jo ren underholdning for alle de forbipasserende  Det lykkedes os med nød og næppe at få proppet puderne ind diverse steder – Lilli trak det tunge læs – hun havde én under fødderne og en ovenpå sig! Vi kørte nu ud til Jesada Museet hvor vi regnede med at der ville være forholdsvis menneske-tomt da det var søndag .... Vi ville afhente de ting vi havde efterladt derude og havde planlagt at hive ALT ud af bilen og få sorteret alle vores ting! Men da vi ankom til Jesada var der massevis af besøgende og fest i gaden! Sumet var der selv og havde også familien med. Der stod en lille vogn med drikkevarer og små kager og vi blev straks budt. Vi fik snakket med Sumet og hans familie og efter en times tid kørte vi bilen om bagved lejligheden og måtte stå ude på en lille vej og pakke bilen om. Vi holdt lige foran et lille auto-værksted og havde derfor publikum på under hele seancen. Alle kasserne blev pakket om – vi fik taget noget vintertøj frem – alt tøjet blev pakket op i teltene og det hele blev stoppet i bilen igen. Vi fik desuden smidt diverse kasser, cykler, bagsæder osv på taget.

Det tog vel ca 1 ½ time og under hele arbejdet truede det med at blive regnvejr – det smådryppede og blæste op, men vi klarede det heldigvis i forholdsvis tørvejr.

På vejen hjem stoppede vi ved en McD – vi synes ungerne havde opført sig ekseplarisk og været gode til at hjælpe til med at organisere bil og passe/underholde Mulle – og belønningen blev burgers!

Selvom der var virkelig meget myldretrafik og vi holdt i kø en stor del af vejen ind mod Bangkok – så var vi nødt til at gøre holdt ved en Tesco så vi kunne få købt en lås til cyklerne – de ligger jo bare oppe på taget af Brumbassen og vi var lidt bange for at de kunne blive stjålet.

Hjemme igen hentede vi 3 gange spaghetti med kødsauce i 7-11 og ungerne spiste dette til aftensmad.

En god og produktiv dag og alle var trætte!