torsdag den 14. oktober 2010

Torsdag d. 14. oktober 2010:

Selvom der havde været meget høj musik fra de nærliggende barer havde alle sovet godt. Vi hyggede på værelset en times tid og gik herefter over på gaden hvor vi indtog morgenmad halvt liggende mens vi så Friends!

William og Lilli lavede skole et par timer. Lilli blev på cafeen sammen med Rune og Mulle, mens William og jeg gik ned på værelset. Det er svært at koncentrere sig når der vises tv og man samtidig sveder! Jeg blev mere og mere bevidst om hvor klamt der egentlig var på værelset – masser af mug på væggene og mange myrer rundt omkring – da jeg opdagede at de hovedpuder William og Lilli havde sovet med stank og var jordslåede inde under betrækket krævede jeg en flytning. Vi fik pakket sammen på rekordtid, tjekket ud (vi måtte bøde for at tjekke ud så sent!) Vi kørte ca 100 meter længere ud af vejen og fandt et super dejligt sted med et dobbeltværelse og stor veranda ledigt. Godt nok var det noget dyrere men fordi maden er så billig kan vi godt spendere lidt mere på boligen. Så vi gik fra 60000 kip til 200000 kip! (37 kr og 150 kr)

Vi kørte hen til et sted hvor man kunne booke tubing tur ned af floden (sidder i hver sin store badering og flyder med strømmen ned af floden) Rune, William og Lilli hoppede i badetøjet, fik godt med solcreme på og sprang på en tuk-tuk med baderinge på taget og vinkede farvel til mig og Amelie. Vi kørte hen til det nye guesthouse og mens Amelie sov middagslur fik jeg båret tasker osv ind på værelset og sad på den dejlige veranda (med tre senge med madrasser samt en hængekøje) og nød stilheden, en kold isthe og fri WiFi som kan række helt ned til værelset! Luksus 

De 3 bade-dyr kom tilbage efter et par timer og havde haft en fed tur. Dethavde været noget anderledes end sidst de prøvede dette i Khao Sok nationalpark. Her var der adskillige barer undervejs hvor man kunne blive hevet i land med et tov der blev kastet ud i floden. Alle disse steder var fyldt med stive unge mennesker som sprang i vandet fra gynger der hang 10 meter over vandet samt nogle meget vilde (FARLIGE) vandrutsjebaner. Men udover dette var det en rigtig flot tur med fantastisk udsigt ud over bjergene.

Resten af eftermiddagen gik med hygge på verandaen. Da det blev tid til aftensmad gik vi over gaden til et lille køkken med få spisepladser – det regnede lidt så vi gad ikke gå for langt væk. Her fik vi dejlig mad og så til mens regnen tog til i styrke indtil det virkelig stod ned i lårtykke stråler! Pludselig kom der et lyn der oplyste hele stedet og i samme sekund gik alt strømmen i området .......... og så kom der det STØRSTE tordenbrag vi nogensinde har oplevet – hvilket selvfølgelig blev ekstra forstærket af at vi sad i bulder-ravende mørke. Alle 3 unger skreg og hoppede desperat op på skødet af os begge!! De ansatte på stedet havde lommelygterne fremme i løbet at ½ minut – og sendte straks en stafet afsted efter stearinlys! Vi forsøgte at spise, men det var lidt svært i mørket. Vores 2 små stearinlys blev ved med at gå ud fordi det blæste. Men efter ca 15 min kom strømmen igen. Imens det var mørkt havde vi de mest spektakulære syn udover de tætliggende bjerge. De blev oplyst af de mange lyn og det så fantastisk ud med tågen som smyger sig omkring bjergene!

Hjemme igen blev Amelie puttet og som sædvanlig så vi ikke Rune igen – han faldt selv i søvn! William og Lilli fulgte efter 1 time senere.