onsdag den 27. oktober 2010

William 9 år!

Onsdag d. 27. oktober 2010: Idag er det Williams fødselsdag, hurra hurra hurrraaaaa

Willam blev traditionen tro vækket med fødselsdagssang og danske flag. Vi sad alle i bokseringen og hyggede mens han pakkede sine fødselsdagsgaver op. Han kendte til nogen af gaverne men blev glad for dem allesammen: alle DVDerne med Den Blå Planet samt 4 DVDer med en serie der hedder: Planet Earth, en tromme med slangeskind, en ramme med insekter samt et flot skakspil.

William havde bestemt at vi skulle spise morgenmad på en lille cafe inde i byen så vi tog Brumbassen herind kl. 9 lige til åbningstid. Vi hyggede og fik dejlig mad her et par timer. William fik sin store amerikanske morgenmad serveret med 3 små danske flag i – og han kunne altså ikke forstå hvordan de kunne vide at han havde fødselsdag og hvor de havde fået fat i danske flag fra!! Godt at han er let at distrahere så moderen kunne aftale dette med ejerne uden at han opdagede det 

Efter morgenmaden kørte vi 25 km udenfor byen hvor vi havde hørt om et flot vandfald – William, Lilli og Rune gik op og så vandfaldet som var fantastisk – jeg, Maria blev i bilen hos Amelie som var faldet i søvn. Nu gik turen videre ud til en varm kilde vi havde læst om. Det var dog ikke noget specielt spændende sted – der var et springvand der spyede kogende vand som blev opsamlet i nogle bassiner – men det blev til nogle gode snakke omkring hvordan den slags kilder opstår osv. William er utrolig interesseret i den slags og ved på mange punkter mindst lige så meget som forældrene.

Vi kørte hjem til hotellet igen og spiste en franskbrød med smøreost på værelset. Bagefter ville ungerne se en af Williams nye DVDer og imens benyttede jeg chancen til at komme ud og kigge lidt på byen på min nye cykel. Jeg fandt et sted hvor de syede de mest fantastiske tasker og fik købt et par stykker med hjem til julegaver 

Efter en tur på legepladsen kørte vi ind til byen for at spise aftensmad. William opdagede at der var en Pizza Ekspress (lidt ligesom Pizza Hut) og det krævede ikke megen overvejelse at beslutte at dette var stedet hvor aftensmaden skulle indtages. Også her var han meget imponeret over at personalet serverede hans pizza med danske flag i og de slukkede endda lyset og sang Happy Birthday da de kom med hans pizza.

Bagefter gik vi en tur på the night market og fandt bla nogle små gaver til hans klassekammerater. På en internetcafe fik vi ringet hjem til mormor/morfar og farmor/farfar så de kunne ønske William tillykke – han synes det var dejligt at fortælle bedsteforældrene om dagen og gaverne.

Hjemme igen fik de lov at se endnu en DVD med Den Blå Planet inden de faldt i søvn.

En rigtig god fødselsdag fejret langt væk hjemmefra 