søndag den 10. oktober 2010

Nong Khai - indgangen til Laos

Søndag d. 10. oktober 2010:

Efter morgenmad pakkede vi alt vores habengut sammen og forlod vores ”spejderhytte” i Phu Wiang nationalpark.

Inden vi satte kurs mod Khon Kaen ville vi forsøge at finde hen til ét af de to vandfald som det ikke lykkedes os at finde igår. Vi fandt hen til en anden indgang til parken – og efter diskussion med vagten omkring prisen – han ville have 600 bath, men vi endte med at betale 240 bath – kørte vi ind i parken igen. Vi fandt hen til et skilt mod vandfaldet og efter en gå/klatretur på 10 min var vi fremme ved et kæmpe vandfald! Det var superflot og lå dybt inde i junglen – ungerne og Rune smed tøjet og sprang i  Igen tilbage i bilen kørte vi nu til Khon Kaen og var fremme ved frokost tid.

Vi spiste på McD – fordi vi skulle bruge Internet – og herefter satte vi Bo af ved et hotel hvor han ville tilbringe natten inden bussen gik mod Bangkok næste dag.

Vi nåede frem til grænsebyen til Laos – Nong Khai - omkring kl. 18 og fandt en superhyggeligt guesthouse helt ned til Mekong floden. Her fik vi os installeret på vores dejlige værelse med aircon for 600 bath  og bagefter spiste vi aftensmad med udsigt til floden. Vores guesthouse hedder Mae Mutt garden guesthouse og er kendt for flere forskellige ting: Bla har de en restaurant som er kendt for deres lækre morgenmad, en flydende restaurant som er en smule dyrere end de fleste alm restauranter men som laver virkelig lækker mad/seafood og fiske-retter, de har også en flydende bar som arrangerer quizaftner og lign og endelig har de super-søde ansatte som taler engelsk og som kan være behjælpelig med ALT indenfor sights i området, veksling af penge, informationer vedr visa-ansøgning og lign., samt en dejlig gårdhave med hængekøjer, legetøj og forskellige spil og hyggelige siddearrangementer. Altså var vi kommet til det helt rigtige sted! 

Efter aftensmaden talte vi med bedsteforældrene på Skype. Desværre kommer farmor og Signe alligevel ikke herud på besøg til november ..... men selvom det selvfølgelig kunne have været hyggeligt, så betyder det at vi har mere tid til at opleve de sidste ting herude .... vi vil rigtig gerne både opleve Laos samt Nordthailand og det har vi tid til nu! Så der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget 