tirsdag den 26. oktober 2010

Tirsdag d. 26. oktober 2010:

Alle havde sovet godt på de 2 værelser. Vi havde lidt havregryn og mælk som ungerne spiste til morgenmad. Rune og Maria nød at der var TV som viste amerikanske film og formiddagen gik med hygge på værelserne. Inden vi kunne starte dagen ude i byen skulle vi dog lige overvære en boksekamp inde på naboværelset – hvilket udviklede sig til en ”alle-mod-alle” kamp med megen skrig og skrål  Der blev fundet på navne såsom ”William Tyson” og Lilli Ali” og der blev ringet flittigt med gong-gongen!

Vi havde set der skulle være et stort indkøbscenter i nærheden og vi tog bilen herud for at handle lidt morgenmad og lign. Vi gjorde holdt ved en stor cykelbutik på vejen hen til storcentret, William har nemlig besluttet sig for at han gerne vil bruge sin penge på at købe en cykel med hjem til DK. De er meget billigere herude og vi kan have den i containeren sammen med bilen. Vi kiggede på lidt forskellige mountainbikes og blev enige om lige at vende tilbage inden vi kører mod Bangkok.

Det blev til nogle timer i centret – først handlede vi og fik ovenikøbet købt en del meget billigt varmt tøj til at have med hjem – så fandt vi et sted og fik frokost. Her tjekkede vi lige på internettet om de cykler vi havde kigget på var en ordentlig kvalitet – Det viste sig at være et rigtig godt mærke og vi blev enige om at køre forbi cykelbiksen igen på vejen hjem.

Vi endte med at købe en mountainbike til William, en mountainbike til Maria (som fik stjålet sin cykel lige inden vi rejste hjemmefra i maj) samt en flot lille cykel med støttehjul til Amelie!

Selvom det regnede lidt tog William og Maria turen hjem til hotellet på deres nye cykler – de var MEGET stolte og glade for cyklerne! Lidt en stressende tur i myldretrafikken, i den ”forkerte” side af vejen og uden cykelhjelme ... men de klarede turen og kørte kun lidt forkert en enkelt gang 

Hjemme gik vi en tur over på en stor legeplads der ligger lige i nærheden af hotellet og ungerne fik leget og de voksne fik snakket. Der er mange ting der skal falde på plads de næste 10 dage – vi har flyttet vores flybilletter så vi allerede flyver hjem d. 7. nov!! Bare lige for at remse lidt af de ting op der fylder i vores hoveder:

Vi skal køre de ca 800 km til Bangkok, vi skal ud til Jesada Museet og have hentet de ting vi har efterladt her, vi skal have tømt bilen fuldstændigt og gjort den ren indvendig og udvendig (vi vil være helt sikre på at der INGEN myre-kolonier er i bilen når den sættes i containeren!), vi skal have sorteret ALLE vores ting op i hvad vi kan have med hjem og hvad der skal blive i bilen, vi skal finde et sted at bo fra d. 1. nov til d. 7. nov i Bangkok, vi skal have lavet toldpapirer på bilen, vi skal have bilen pakket i container d. 5. nov., vi skal have købt de sidste ting vi gerne vil have med hjem INDEN bilen pakkes i containeren, vi skal have pakket rygsække til hjemturen – lidt en opgave for alle vil jo gerne have alt det nye med hjem de har købt herude – det er jo svært især for ungerne at skulle vente 5 uger til bilen kommer hjem til DK med at vise deres fødselsdagsgaver og lign frem.

Desuden går vi jo også spekulerer meget på vores bolig-situation derhjemme. Vi har jo besluttet at flytte op i lejligheden pr. 1. dec. når vores lejere flytter ud. Vores lejere i huset venter på at deres nye hus bliver klar og kan derfor først flytte ud i slutningen af dec. Vi skal have omrokeret en del mht opdelingen af lejligheden og huset nedenunder – vi vil gerne have delt husets stueplan op i 2 seperate lejemål hvilket kræver en del planlægning og spekulation. Rune får nok at se til i dec mdr.!!

Nå, men vi nyder stadig at rejse og glæder os til at komme hjem og tage fat på noget af alt det vi kun kan snakke om indtil videre.

Efter turen på legepladsen tog vi ind til centrum hvor vi fik kigget lidt på night-market og spist lækker aftensmad. Inde midt i markedet er et stort område med borde og stole med utallige madboder rundt omkring. Vi spiste fried rice med kylling, forkelligt dybstegt seafood og grøntsager , store grillede rejer, forårsruller og andre lækkerier samt smoothies for ca 60 kr ialt – dejligt!