Resume

Drømmen startede i 2006 da Rune købte sin første Landrover.

Han har altid gerne villet køre fra Danmark til Kina, og har utallige gange prøvet at overtale familien til at tage med.

Vi har nu købt en ny Landrover og vil gøre drømmen til virkelighed. Godtnok går turen ikke til Kina, men til Thailand.

Turen starter fra Skovby 1. maj og varer ca. 8 måneder

Blue Lagoon

Blue Lagoon
William gør klar til spring

Brumbassen på udflugt

Brumbassen på udflugt
Brumbassen på vej til Blue Lagoon, Vang Vieng

søndag den 5. september 2010

Maria på kokke-skole


Søndag d. 5. september 2010:

Vi havde dagen forinden talt med en australier som også bor samme sted – han havde fortalt om et resort hvor de lavede rigtig lækker morgenmad, havde dejlig pool og trådløst internet – så her besluttede vi os for at køre ud.

Alle spiste dejlig morgenmad – ungerne fik igen badet og de voksne fik fixet lidt forskelligt på Internettet.

Jeg, Maria havde set et skilt tæt på hvor vi bor, hvor de reklamerede med at der var kokke-skole. Jeg fandt en brochure på stedet hvor vi spiste morgenmad og fik personalet til at ringe og spørge om der evt var en ledig plads på eftermiddagsholdet samme dag. Det var der! På vejen hjem stoppede vi ved skolen og fik bekræftet aftalen – kurset varede fra kl. 13.30 til ca 18 og der var kun 2 andre tilmeldt.

Så kl. 13.20 gik jeg op til kokke-skolen imens de andre IGEN badede i poolen. Vi havde en aftale om, at kl. 15 kunne de komme op til skolen og smage min mad.

Kurset var rigtig spændende og jeg fik lavet noget virkeligt lækkert Thai-mad. De to andre kursister var fra Holland – mor og datter – og de var vældig søde. Vores underviser var en thai-kvinde som er gift med en svensker. Manden havde godt set vores Landrover køre rundt de sidste par dage og ville selvfølgelig høre alt om vores rejse 

Vi fik en liste med 10 thai-retter, hvoraf vi skulle blive enige om 5 retter som vi ville lære at lave.

Først gik vi igang med at snitte/skære grøntsager og krydder-urter til alle 5 retter. Derefter startede vi med at lave en suppe med kokosmælk – som vi spiste med stor fryd. Rune og ungerne kom og overværede tilberedningen af de andre 4 retter og William og Lilli fik lov at hjælpe til. Vi lavede Fried Rice med Kylling og æg, Fried Rice med Sweet & Sour Kylling, Mattaman Curry Kylling og Fried Banana Fritters – ALT var en stor succes og jeg glæder mig helt vildt til at komme hjem og prøve det af i DK. Heldigvis fik vi hver en lille bog med opskrifterne og jeg tog en masse notater – så mon ikke jeg kan huske det selvom der går nogle måneder inden jeg kan afprøve opskrifterne hjemme? Alle børnene kunne lide alle retterne – også selvom de var lidt spicy – jeg tror det betyder rigtig meget at de selv prøver at være med til at lave den slags mad – så smager det pludselig meget bedre! 

Om aftenen kørte vi ind og fandt en lille supermarked – vi havde bestemt at ovenpå alt det lækre mad fra kurset behøvede vi vist kun en gangCup Noodle til aftensmad. MEN vi endte med at gå helt amok i dette supermarked – man kunne både få knækbrød, Gouda ost, Blåskimmelost, spegepølse osv osv. Vi handlede ind for næsten 500 kr!!! Men så er frokosten også reddet de næste mange dage!

Så aftensmaden var igen en ren fest og alle spiste til de næsten revnede 

1 kommentar: