søndag den 19. september 2010

Ankomst Hua Hin

Søndag d. 19. september 2010:

Efter en dejlig nats søvn begav vi os over i en slags udendørs spisesal hvor morgenmaden skulle indtages. Her var der mange forskellige slags mad rundt langs kanten af lokalet. Men mest var der ris, nudler, kylling, fisk og den slags som Thaierne selv spiser til morgenmad. Vi fandt dog heldigvis et sted hvor man kunne få ristet toastbrød, smør og marmelade/gelé. Amelie rendte lidt rundt og ville ikke rigtig spise – der var nemlig et lille legeland bagerst i lokalet! Pludselig kommer hun tilbage med en IS som hun har fået af en servetrice!! Vi blev begge lidt sure over at denne dame synes Amelie skulle spise is til morgenmad mennu hvor Amelie allerede havde fået isen var det lidt svært at tage den fra hende igen! Så da jeg havde fået hende til at spise 1 stk toastbrød fik hun meget modvilligt lov at spise isen. Rune og William gik op på væreslet og pakkede sammen og tjekkede ud imens pigerne og jeg blev og legede lidt. Da jeg rejste mig for at gå blev jeg stoppet af damen som sagde: ”Pay for icecream”! Jeg var lige ved at eksplodere i ansigtet på hende – ikke nok med at hun havde givet vores datter en is UDEN at vi havde haft noget at skulle sige til den sag – men NU ville hun også have at JEG skulle betale for den! Jeg besindede mig, mest fordi jeg ikke orkede et skænderi med en Thai der ikke kan mere end 5 ord på engelsk og stak hende 20 bath!

Das vi endelig var på farten igen gik turen mod Hua Hin hvor vi nåede frem til efter kun ca et par timers kørsel. Vi synes ungerne trængte til at få noget mad de virkelig havde lyst til – og fandt en Burger King inde i Hua Hin. Her tilbragte vi en times tid og bagefter gik vi ind i en boghandel og fik købte en Lonely Planet over Laos og Cambodia. Lidt længere henne af gaden fandt vi et hyggeligt Guesthouse og vi fik lejet et fint værelse for de næste 2 nætter. Hua Hin er en meget turistet by. Her er mange af restauranterne og barene samt boderne på gaden indrettet efter europæiske og skandinaviske turister. Dog er der en noget mere afslappet stemning end på fx Phuket og nogen gange er det også bekvemmeligt at opholde sig på disse steder med mange turister fordi vi netop kan få købt de ting vi ikke kan finde ret mange steder fx. Vådservietter, bleer og lign. Og ungerne kan få lidt pasta og pizza!

Efter at have nydt vores dejlige værelse og ungerne havde set lidt tegnefilm på Tvet gik vi ud i byen -vi bor lige midt i byen hvor det hele sker om aftenen og kun et par minutter fra stranden. Vi ville finde Night Market hvor vi havde hørt at man kunne finde mange gode gadekøkkener med frisk og billig seafood. Vi fandt markedet og spiste lidt forskellige steder hvor maden så lækker ud mens vi gik og kiggede på alle boderne.

Efter at have spist lækre pandekager gik vi hjem på værelset og alle 3 børn blev puttet.

De voksne sattte sig ud på den tilhørende tagterasse og fik logget på et tilgængeligt netværk så vi kunne ringe hjem via Skype.