onsdag den 8. september 2010

Khao Lak - med Sunami-minder allevegne!

Onsdag d. 8. september

Morgenmaden blev indtaget på terrassen og bagefter fik vi pakket værelset sammen. Vi skulle hente vores vasketøj kl. 12 og Runes shorts ville også være færdige kl. 12.

Vi pakkede bilen, tjekkede ud, sagde farvel til Chris fra Esbjerg og kørte en tur ned til stranden for lige at surfe en sidste gang på bølgerne.

Kl. 12 hentede vi vasketøj og shorts og kørte igen nordpå. Gps’en blev sat til Khao Sok National Park. Der var ca 170 km eller 3 timers kørsel.

Undervejs kom vi ind i Tsunami området som blev ramt 26. december 2004. Vi så bla. Politibåd 813 som var blevet slæbt 1½km ind i landet da flodbølgen ramte, og idag stadig ligger samme sted, som et frygteligt minde.

Vi kom igennem Khao Lak, som er en lille turist by langs med vandet med de lækreste sand strande. Vi prøvede at komme helt ned til strandene for at finde et sted at campere(National parken måtte vente). Vi kom da også helt ned i vandkanten, faktisk så langt ned at vi ikke kunne komme længere, dvs det krævede i alt fald at familien steg ud af bilen, lukkede en masse luft ud af dækkene, bakkede lidt frem og tilbage for til sidst, jublende, at se farmand ”ræse” med pedalen i bund i 2. lav og til fast grund.

Vi prøvede os lidt frem langs med kysten og var til sidst ved at give op, da vi kom til White Sand Beach Resort. Vi trillede ned af indkørselen og så det mest fantastiske sted ligge foran os. 10-20 flotte bungalows lå langs indkørslen og længere fremme var der placeret nogle små sivhytter i sandet, med stole og borde til resortets spisende gæster.

Vi fik lov til at campere på parkeringspladsen lige ved siden af restauranten, og bygningen med toiletter og brusere.

Vi placerede os helt nede i vandkanten i en lille siv hytte og bestilte en omgang klassiske Thai retter.

Det var lidt varmt at komme iseng, nu uden aircondition, men faktisk dejligt igen at sove i telt.