mandag den 5. juli 2010

Store pakkedag!

Mandag d. 5. Juli 2010:

Pyh… for en hektisk dag! Godt alle sov længe – indtil kl. 9.30! Efter morgenmaden startede arbejdet:

Vi fik fra morgenstunden travlt med at få booket flybilletter og ryddet op i bilen. Desuden skulle vi også beslutte hvad der skulle pakkes i rygsækkene hvilket er lidt af en opgave!

Maria kæmpede hele morgenen og formiddagen med at finde flybilletter til en pris vi kan betale. Det endte med billetter fra Amman til Bangkok – det kostede 10.000 kr mere at flyve til Singapore end til Bangkok så vi tog en hurtig beslutning om at starte rejsens 2. etape i Bangkok!

Desværre kan det mærkes i disse lidt pressede situationer at varmen påvirker ens humør meget og vi endte med at stresse lidt for meget og skælde ud på ungerne. Amelie opfattede straks den anspændte stemning og gjorde alt det hun ikke må og krævede hele vores opmærksomhed! Vi kom dog igennem dagen og efterhånden som flere og flere ting faldt på plads lettede stemningen og alle begyndte at få sommerfugle i maven over det der skal ske de næste par dage 

Da Amelie faldt i søvn omkring kl. 15 gik Rune og jeg op for at få styr på bilen. Vi fik ryddet op i madvarerne, gjort rent i køleskabet, ryddet op generelt og fik samlet alle de dimser vi får brug for at have med. Det nytter jo ikke noget at vi slæber mobiltelefoner, Nintendoer osv med hvis ikke også vi har nogle ladere – vi plejer jo at lade alt dette i bilen, men uden bil er vi nødt til at grave dybt ned i kasserne for at finde de almindelige ladere! Efter en del detektivarbejde lykkedes det os at finde det meste udstyr frem og vi gik i gang med at få løsnet tag-teltene og tagbagagebæreren – dette skal af for at bilen kan være i containeren.

Efter et veludført arbejde - med sveden drivende ned af ansigtet sprang alle i poolen og fik en sidste dejlig svømmetur under en smuk solnedgang.

Vi tog bilen ind til byen hvor vi fik hævet penge til at betale for shippingen. Dette foregår kun med kontant betaling, så alle VISA og MASTERCARDS blev trukket med max for at vi havde kontanter nok!

Efter at have været i en butik hvor de solgte alkohol (det gør de ikke mange steder) hvor vi fik købt lidt rom og øl – fandt vi en lækker restaurant hvor vi spiste dejlig, dejlig arabisk mad – nu hvor det er vores sidste aften i Jordan synes vi det skulle afsluttes med manér.

Vi kørte hjemad kl. 22 og hjemme på hotellet fik Rune arrangeret at de to østrigske drenge tog med ham ud for at pakke bilen i containeren. Så kunne jeg blive hjemme og få puttet ungerne (jeg er desuden ikke sikker på at jeg ville kunne have hjulpet med at løfte tagbagagebæreren ned - den er mega-tung!)

Maria puttede alle 3 unger og gik herefter ned til hotellets ”restaurant” hvor alle svenskerne sad og hyggede. Vi drak vores rom og cola – vi mente det var det mindste vi kunne byde på når nu vi får lov til at køre med deres bus til Amman i morgen. Det udløste klapsalver fra svenskerne da vi diskede op med Captain Morgan og cola 

Så i morgen kl. 9 er vi på vej mod Amman – nu uden Brumbassen men med rygsæk i stedet  Kl. 20.30 flyver vi mod Cairo hvor vi mellemlander og efter ca 1 time dér videre mod Bangkok!

En lang men spændene dag venter!

Nu er kl. 01.30 og Rune er stadig ikke kommet tilbage fra havnen – gad vide om alt er gået godt??!