tirsdag den 13. juli 2010

Bo Be Marked

Tirsdag d. 13. Juli 2010:

Igen igen igen sov alle længe og først kl. ca 11 sad vi og spiste morgenmad. Maria gik ind på et turistkontor som ligger lige nede i vores ”lobby” og fik købt billetter til vores tur videre til Koh Tao. Under 500 kr for os alle 5. Vi skal med nat-toget i morgen onsdag kl. 19.30. 10 timers køretur - med køjesenge i tog - først og derefter 2 timer med båd ud til Koh Tao.

Efter morgenmaden tog vi en taxa ud til et marked der hedder Bo Be som vi er kørt forbi mange gange. Sjovt nok står der intet om dette marked i turistbøgerne og vi ville se hvad det var for noget. Inden vi kørte derud fik vi taxachaufføren forklaret at vi havde behov for at finde en butik hvor man kan købe elektrisk udstyr til bilen. Rune pegede på bil-radion i taxaen og vi troede at manden havde forstået. Men han kørte os til et sted hvor man KUN kan få bilradioer! Vi forsøgte i et par butikker mere – hele gaden er nemlig med forskelligt udstyr til biler – vi fik at vide at der ligger en butik på Sathorn Road hvor vi måske kan få hvad vi skal bruge – men det var for langt væk til at vi ville tage turen derud i dag.

På markedet fandt vi ud af, at de fleste varer kun kan købes ”whole-sale” – altså i store mængder. Vi fandt dog et sted hvor vi købte 3 kjoler til Mulle – meget af hendes tøj er for varmt og hun har brug for noget mere luftigt. Ellers gik vi mest rundt og kiggede – og svedte!!

Efter et par timer i varmen havde alle brug for at komme ind et kølig sted og vi var også sultne efter frokost. Vi er blevet så vant til at der ligger det ene spise-sted efter det andet, men sådan forholder det sig ikke når man er i et ”ikke-turist”-område! Vi gik derfor forgæves rundt et stykke tid indtil vi til sidst tog en taxa hjem til ”vores” kvarter. Vi gik ved en fejl ind på et ALT for dyrt sted – vi var desperate for at komme ind hvor der var køligt. Ungerne spiste en pizza og så gik vi videre.

Vi gik om til Kao San road og fandt en sko-butik hvor vi købte et par sandaler til Amelie. Hendes eneste par sko (købt i Homs, Syrien for 25 kr) er efterhånden blevet så sure at ingen kan holde lugten af hendes tæer ud! Også Lilli fandt et par meget smukke sandaler som hun fik lov at købe 

Nu var det tid til at de voksne også skulle have frokost (kl, er nu 17). Vi fandt et guesthouse/cafe/bar/restaurant tæt på hvor vi bor og her spiste vi lidt mad.

På vejen tilbage til hotellet passerede vi en frisørsalon og her gik vi ind. Rune fik trimmet hans efterhånden meget buskede skæg og Lilli fik klippet og tyndet ud i hendes tykke hår. Herefter gik vi tilbage til hotellet og så Lillis nye film på DVD. Inden ungerne blev puttet fik de en toast nede fra 7-11 til aftensmad – hvilket de synes smagte himmelsk.

Da de alle 3 børn sov gik Rune og jeg ned og fandt noget mad som vi kunne tage med op på værelset. Vi fik også hentet vores vasketøj som vi indleverede et sted i går – en kæmpe pose med beskidt tøj blev vasket for under 10 kr 

I morgen skal der pakkes rygsække – håber vi kan få plads til det hele!

Vi tjekker ud fra hotellet inden middag men kan få lov at få opbevaret rygsækkene indtil vi skal med toget. Vi glæder os til at opleve Koh Tao og se om strandene virkelig er så skønne som alle siger 