tirsdag den 20. juli 2010

Engelsk-talende legekammerater

Tirsdag d. 20. Juli 2010:

Hele dagen tilbragte vi på vores ”nye sted”. Ungerne nød de mange timer i poolen og de voksne nød de noget mere luksuriøse omgivelser. Vi spiste morgenmad og aftensmad i restauranten men til frokost nøjedes vi med en youghurt og lidt musli. Vi har køleskab på værelset hvilket gør det lidt nemmere at springe den store frokost over … man er alligevel ikke særlig sulten i den varme.

Om aftenen lå hele familien og dasede i restaurantens flyde-puder. Der er et stort TV og ungerne fulgte med i en familiefilm der blev vist.

Da vi ankom mandag kom vi i snak med en familie fra Amsterdam. Faderen er halv engelsk – halv australsk så deres to piger på 5 og 7 taler både engelsk og hollandsk. De skal også være her det meste af ugen og denne aften havde vi aftalt at spise sammen i restauranten. Vi fik alle lækker mad. Ungerne legede rigtig fint sammen – først viste pigerne - Sofia og Eva - William og Lilli hvordan man skulle spille et spil de havde med hjemmefra. Da vi havde spist viste William og Lilli pigerne hvordan man spiller UNO. William er SÅ dygtig til at tale engelsk og han kastede sig endda ud i at lære dem UNO på engelsk. Han har ingen hæmninger og vi synes begge det er superfedt at høre hvor meget han har samlet op bare ved at høre os voksne tale!

De voksne sad længe og tale alle 4 og inden vi gik i seng aftale vi at næste dag ville vi lege 2 biler og så køre på opdagelse på øen 