torsdag den 8. juli 2010

Kao San Road

Torsdag d. 8. Juli 2010:

Alle sov til kl. 11!! Så da vi stod op havde vi pludselig travlt da vi skulle tjekke ud senest kl. 12! Morgenmaden sluttede kl. 10 – så det nåede vi ikke!

Rune gik ned i den nærmeste butik (her kan du få mad, drikke og hvad du ellers skal bruge på hvert et gadehjørne) Han kom tilbage med lidt brød, pølse, youghurt, mælk og små pakker cornflakes (han havde brugt under 10 kr!) Efter morgenmaden fik vi hurtigt pakket sammen og kl. 11.59 stod vi i receptionen og tjekkede ud. Vi tog en taxa ud til det hotel vi havde udset os igennem Lonly Planet og her fik vi et dejligt værelse med en kingsize bed og en single bed – til 700 bath – ca 140 kr. Værelset er fint og rent og har aircondition.

Vi smed rygsækkene på værelset og gik ud for at se lidt på området og finde lidt frokost. Selvom det er mega-varmt her, er det alligevel en anden slags varme end vi kom fra i Jordan. Man sveder meget mere her – sveden løber ned over ansigtet konstant – men varmen er ikke brændende som i Jordan. Svært at beskrive 

Vi fandt hurtigt ud af at vi bor ret centralt og belejligt. Masser af små butikker, boder, rejsebureauer, massage-steder, skræddere og fortovsrestauranter og meget andet. Masser af backpackere som rejser ligesom os  Dog er de fleste nogle år yngre (eller 10!) og ikke mange rejser med børn. Vi fandt et sted hvor vi besluttede os for at spise lidt frokost. Alle fik lækker mad og beløbet sneg sig op på ca 70 kr. Vi kom i snak med et ungt dansk par som sad ved siden af os på frokost-stedet. De havde været i Thailand flere gange og vi fik nogle gode fifs til hvilke øer der er værd at besøge og andet nyttig information – dejligt med lidt hjælp!

Vi gik lidt mere rundt i området og fandt hurtigt ud af at tingene er ekstremt billige – Rune købte lidt t-shirts og et par praktiske og luftige skjorter. William købte endnu er lommekniv. Maria fik et pandebånd – så sveden ikke løber ned i ansigtet hele tiden! Mulle fik et par meget charmerende og back-packer-agtige pludder-bukser! Vi fandt et sted hvor man kunne ligge og dase i nogle puder mens man drak iskolde frugt-shakes – total luksus! Her holdt vi siesta mens Mulle sov under en dejlig blæser! Efter lidt sigthseeing – hvor vi blandt andet kom igennem et lidt snusket kvarter og pludselig kom forbi et træningscenter hvor de øvede Thai-boksning, her sad vi lidt og kiggede på og ungerne synes det var fedt! – gik vi tilbage på hotellet og slappede lidt af.
Da kl. var 20 gik vi alle sammen ud for at spise lidt aftensmad. Vi gik tilbage til stedet hvor vi drak frugt-shakes og her spiste vi dejlig sushi og ungerne fik pizza og spaghetti.

På vejen tilbage gik vi en tur ned af Kao San Road hvor der var fest og glade dage! Et menneskemylder uden lige – med backpackers alle vegne. Masser af boder med alverdens ting og sager og sælgere i gaderne. Den ene bar ligger efter den anden og der er høj musik overalt! William og Rune fandt en sælger der stod med en hel vogn fuld af forskellige insekter. De købte en lille pose med mel-larver og de spiste begge af dem!!!! Og de synes faktisk de smagte godt – klamt!

Vi spiste lidt frisk frugt på vejen hjem og alle gik i seng mætte og tilfredse – både af dejlig mad og fantastiske oplevelser 

Vi glæder os til i morgen hvor vi har planlagt at tage i zoo.