fredag den 14. maj 2010

Rumænien

Fredag d. 14. Maj 2010:

Vi stod op ca kl. 7.30. Vi havde alle sovet som en sten selvom vi lå på en rasteplads lige ud til motorvejen med masser af lastbiler som kører ud og ind.

Vi spiste morgenmad og fik ryddet lidt op i bilen inden vi begav os af sted igen. GPSen ville have os igennem Serbien så vi kørte til den serbiske grænse. Her fik vi dog ikke lov at komme ind! Vi mangler åbenbart et grønt forsikringsbevis til bilen…… Forsikringsselskabet mente ellers IKKE der skulle blive brug for andet end det røde forsikringsbevis – god rådgivning! Vi måtte derfor vende om ved grænsen og køre ind i Ungarn igen. Heldigvis ligger grænsen til Rumænien kun ca 50 km derfra så vi kørte dertil i stedet. På ruten dertil kom vi dog pludselig til en vej der sluttede i en flod! Vi kunne se at vejen fortsatte på den modsatte side…… og vi tog derfor en hyggelig lille sejltur med en rigtig flodpram 

Så gik resten af dagen ellers med at komme et godt stykke igennem Rumænien. Ved aftenstid var alle godt trætte af at køre i bil. Der var ingen campingpladser men vi fandt et hyggeligt lille Pensiune hvor vi fik et dobbeltværelse med plads til alle 5 for billige penge. Vi var dog nødt til at parkere bilen og slå markisen ud så alt vores våde vasketøj fra torsdag morgen kunne komme op at hænge. Vi sad ude foran pensionatet og lavede mad og spise sen aftensmad. Det er dejlig varmt i vejret og heldigvis ingen regn.

Så nu glæder vi os alle sammen til en nat i en rigtig seng. Mulle har vist savnet at være indendørs … hun kastede sig rundt i sengen og grinede og var slet ikke til at få til at sove selvom hun faktisk kun har sovet ca ½ time i bilen i dag 

Vi er lidt nervøse for at Brumbassen skal være alene udenfor i nat selvom den jo står på pensionatets parkeringsplads lidt væk fra vejen. Der er mange sigøjnere og tiggere på gaderne rundt omkring og vi fornemmer at man skal passe på sine ting. Vi krydser fingrer for at den og alle vores ting stadig står der i morgen.