mandag den 10. maj 2010

Afrejse dagen

Mandag d. 10. Maj 2010:

Så oprandt dagen endelig hvor vi skulle starte vores rejse!

Mulle (Amelie) har været syg siden lørdag med opkast, feber og diarré, så vi har været meget usikre på om vi overhovedet kunne komme afsted idag. Hun havde stadig lidt feber i morges men vi valgte at køre og håbe på det bedste. Og heldigvis er det gået fint….hun har sovet det meste af dagen 

Inden vi rigtig kunne begive os sydpå havde vi lige et par stop: på skolen og aflevere Williams biblioteksbøger, på apoteket efter malariapiller mm, i spejdersport og bytte bukser og til sidst til LR Parts i Skanderborg og få sat stickers på Brumbassen.

Så kl ca 12.15 var vi endelig på vej!

Vi kørte til ned over den tyske grænseog handlede lidt guf i Duborg  Her smurte vi en rugbrød på parkeringspladsen som vi spiste i bilen …. Det var for koldt og vi havde travlt med at komme mod de varme lande!

Vi havde fundet en campingplads på GPSen og den kørte vi nu efter. Den skulle ligge ca 3,5 timer fra grænsen og det passede med at vi kunne lave lidt aftensmad når vi nåede frem. MEN der var ingen campingplads der hvor GPSen havde lovet den ville være! Vi fandt dog en Netto hvor vi kunne handle til lidt aftensmad og så startede eftersøgningen efter en egnet sted at campere. Vi kørte 20 min og fandt til sidst en lille rasteplads ud til en lille landevej og her slog vi lejr… sammen med 3-4 truckere!

Teltene blev slået op, ungerne spillede lidt fodbold…. Amelie lå under dynen i klapvognen og kiggede på…. Hun var stadig dårlig og slap. Vi tilberedte et festmåltid bestående af hakket oksekød med en dåse spaghetti i tomatsovs varmet på benzinkomfuret….. det smagte ifølge William himmelsk!

Nu er ungerne puttet og vi sidder og ”nyder” en øl på bænken! Det er hundekoldt!

Vi glæder os til i morgen og satser på ca 3-4 timers kørsel mod Stettin hvor vi skal besøge en Outdoor-butik for at købe sandaler mm til ungerne. Herefter finder vi en ”campingplads” lidt syd for Stettin hvor vi kan nyde eftermiddagen og aftenen.