Resume

Drømmen startede i 2006 da Rune købte sin første Landrover.

Han har altid gerne villet køre fra Danmark til Kina, og har utallige gange prøvet at overtale familien til at tage med.

Vi har nu købt en ny Landrover og vil gøre drømmen til virkelighed. Godtnok går turen ikke til Kina, men til Thailand.

Turen starter fra Skovby 1. maj og varer ca. 8 måneder

Blue Lagoon

Blue Lagoon
William gør klar til spring

Brumbassen på udflugt

Brumbassen på udflugt
Brumbassen på vej til Blue Lagoon, Vang Vieng

onsdag den 26. maj 2010

Frisør-oplevelse mm.

Onsdag d. 26. Maj 2010:


Fantastisk vejr igen! Det har været en meget varm dag ….. højt solskin hele dagen 

Efter morgenmaden tog vi til stranden. Vi prøver at holde os fra stranden i middagstimerne for at undgå at ungerne får for meget sol. Så vi tilbragte fra kl. 10-12 på stranden – ungerne prøvede at bade, men vandet er stadig meget koldt. De kom dog under et par gange  Vi havde taget en parasol med til Mulle og hun sad da også under den i ca 5 min.

Vi gik hjem og fik badetøjet af og derefter tog Rune og ungerne bilen ud til et byggemarked, hvor de skulle købe en stump rør til at reparere en utæthed under køkkenvasken. Jeg, Maria fik et par timer på egen hånd ….. jeg havde besluttet mig for at finde en frisør og få farvet hår.

Det blev noget af en oplevelse. Jeg fandt en frisør et par gader fra lejligheden – det var en lille salon med kun én siddeplads. Frisøren var omkring de 60 år gammel men var dog meget smart klædt på og havde flot frisure. Hun forstod overhovedet ikke engelsk men det skulle ikke forhindre mig i at blive farvet.

Med tegnesprog blev der valgt en farve til bund og en farve til striber. Og farven kom i håret….. så var der ventetid på 40 min. Og 40 min kan godt virke lidt lange når man ikke kan snakke med frisøren, når der ingen blade er at læse i og når ens mobiltlf er løbet tør for strøm!! Derefter skulle der lyse striber i håret og så var der igen 40 lange minutters ventetid! Det gode er dog at jeg som mor til 3 børn godt kan sætte pris på alene-tid med dejlig stilhed – især når man kan sidde og stege i solskin imens 

Resultatet blev overraskende godt – taget i betragtning af, at det jo er noget af en risiko man løber når man overhovedet ikke er sikker på, at frisøren har forstået hvad man gerne vil have og når man bare har nikket hver gang frisøren har spurgt om noget på bulgarsk!

Til slut ville hun style min frisure og det morede jeg mig i stilhed en del over. Hun ”bobbede” håret som om jeg var en punker hvis hår aldrig skulle ligges ned igen! Med noget lignende mikrofon-hår godt stivet af med både skum, voks, hårlak og glans-spray gik jeg derfra ….. ca 160 kr fattigere for 3 timers frisør-besøg.

Yes ….!! Brevet er kommet. Nu står den på rengøring og nedpakning i aften. Så vender vi snuden mod Tyrkiet i morgen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar