tirsdag den 15. juni 2010

Stille nat, Luftballoner og sejt kød

Tirsdag d. 15. Juni 2010:

Vi havde haft en ret rolig nat, men fra tidlig morgen var der en del larm. Lige ved siden af vores campingplads er der landingsplads for luftballoner og man kan tage en tur hvor man flyver hen over dette fantastiske landskab mens man beundrer solopgangen. Dette betyder en masse køren frem og tilbage allerede fra kl. 5-6 stykker og en meget speciel lyd fra luftballonerne når der blæses varm luft i dem.

Efter morgenmaden gik vi alle sammen i gang med lidt rengøring både i bilen og i teltene. Maria fik vasket lagnerne og fejet oppe i teltene. Selvom vi ofte ryster lagnet for sand så har vi balladen hver gang teltene har været pakket sammen – så kommer alt sandet fra bunden af teltene op ovenpå madrassen igen! Derfor havde vi nu investeret i et lille feje-sæt så vi kan komme alt det sand til livs!

Rune tømte bagagerummet og fik fejet herind. Han begyndte desuden at overveje hvordan vi kan skabe mere plads samt få nemmere adgang til køleskabet som nu står lidt højt oppe.

Ungerne og Rune lavede skolearbejde et par timer mens Maria og Mulle hyggede med at lave ingenting 

Så pakkede vi lidt sammen og gik en tur op i byen som ligger ca 1,5 km fra campingpladsen. Her fandt vi en cafe og fik lidt frokost. Vi gik en tur og fik handlet lidt. William, Lilli og Rune lavede også en aftale med et firma som arrangerer en guidet rundt i landskabet og de forskellige dale på ATVér! Så i morgen fra kl. 17.30 til 20 skal de på tur!

Vi gik hjem og mens Rune og ungerne badede i poolen fik jeg, Maria syet elastikker i lagnerne så de nu bliver liggende udspændt i teltene!

Der var vild grinen og råben fra poolen og det viste sig at de morede sig over at Amelie morede sig med at hoppe i fra kanten af poolen og så samler Rune hende op. Hun bruger altså hverken badevinger el andet der holder hende oppe. Hun synes det er fedt at få hele hovedet ned under vandet. Men man skal holde skarpt øje med hende hele tiden for hun har ingen forståelse for at hun ikke bare kan hoppe i mens Rune har ryggen til. Det erfarede Rune i går da hun pludselig ikke sad på kanten af poolen længere efter at han havde vendt sig om og talt med Lilli i ca 10 sekunder. Så han fik travlt med at få fisket hende op – hun var helt nede under vandet – men hun havde ikke opdaget at noget var galt og grinede bare da hun kom op! Moderen var glad for at hun ikke havde overværet dette – og jeg er sikker på at Rune også har lært at man skal holde øje med hende konstant når der er vand i nærheden! Pyha …. Jeg får helt hjertebanken!!

Vi fik lavet aftensmad – grillspyd (desværre med meget sejt oksekød købt ved byens slagter) så campingpladsens hund fik sig en lækker aftensmad  da det meste af kødet blev kastet ud til den!