tirsdag den 10. august 2010

Sammen igen

Tirsdag d. 10. august 2010:

Efter at have fundet ud af at få sat et online vækkeur kl. 3 i nat blev vi vækket kl 06.30 af PCen!

Vi fik pakket det sidste i rygsækkene og kl. 07.10 tjekkede vi ud fra Seagull Beach Resort og vinkede farvel til vores hjem de sidste 8 dage.

Hotel-fatter kørte os til færgen og vi kom uden problemer over til Lumut med færgen. En dejlig tur i den friske morgen-luft hvor vi sad ude på dækket af den lille færge og nød udsigten til alle de små ubeboede øer vi passerede undervejs.

Efter lidt problemer med at finde Rune –som vi troede stod klar med åben arme ved færge-lejet – spottede Williamm og Lilli ham endelig efter en halv time i uvished. Vi havde ingen tlf og ingen Internet så vi kunne ikke ringe til ham! Han havde sovet ikke så langt derfra på en parkeringsplads hvor han havde haft det ene telt slået op. Vi fik proppet en rygsæk mere ind i Brumbassens bagage-rum! Og så var vi på vej. Første stop gjorde vi allerede efter 15 min da vi spottede en McD hvor vi kunne få morgenmad 

Vi nåede til Klang (hvor Rune havde tilbragt de sidste par dage med at få bilen frigjort). Her fandt vi hen til shippingkontoret hvor Rune fik ordnet de sidste detaljer og vi fik hentet Runes rygsæk som havde været opbevaret her.

Bagefter brugte vi en halv times tid på parkeringspladsen med at få ryddet op i bagagerummet. Nu havde vi jo pludselig 4 rygsække hvor indholdet skulle fordeles ud i diverse kasser for at få plads til det hele. Vi svedte og svedte men jobbet skulle gøres inden vi kunne komme videre. Børnene sad tålmodigt og ventede i bilen mens de svedte mindst ligeså meget som os.

Turen tilbage til Kuala Lumpur gik uden problemer og vi fandt hen til vores hotel fra tidligere: Hotel Zass. De blev glade for at se os igen og vi bookede det samme værelse som sidst. Vi hastede videre – vi ville ud til en 4x4 shop som Rune vidste lå i Kuala Lumpur. Selvom det kun var ca 3 km fra hotellet tog det ca 40 min at komme derud pga tæt, tæt trafik! Men vi fandt det og heldigvis var der stadig åben. Vi blev modtaget af en meget venlig mand og hans kone som bød på en kold øl og sodavand hvilket var tiltrængt. Det viste sig at Stiven er en mand med utrolig mange kontakter indenfor 4x4-Verdenen og Rune og ham kunne tale i flere dage omkring biler, diverse løb (Han er bla involveret i Rainforest Challenge-løb som afholdes hvert år her i Malaysia. Rune kender et par fyre fra DK som har deltaget i dette flere gange og Rune drømmer selv om at opleve dette engang). Efter en hyggelig stund hos Stiven og en aftale om at Rune kan komme tilbage i morgen kl. 9.30 og få lavet service på Brumbassen fandt vi en kinesisk restaurant om hjørnet hvor vi spiste dejlig aftensmad. Vi var tilbage på hotellet kl. ca 20.30 og alle var trætte efter at have været tidligt oppe og vi gik alle tidligt i seng. En dag med meget køren i bil men også dejligt at være tilbage på 4 hjul. I morgen har vi nogle opgaver: service på Brumbassen samt indkøb af kamera og Nintendo.