søndag den 8. august 2010

Rune afsted for at hente Brumbassen

Søndag d. 8. august 2010:

Igen en stille dag pga de syge børn. Lilli er bedre men hoster nu rigtig meget! Amelie har det klart bedre nu hvor hun tager sin medicin – klager dog meget over ondt i maven og kan tilsyneladende ikke rigtig komme af med afføring. William synes ikke at få det bedre til trods for medicinen. Han har ikke høj feber men stadig lidt feber – så han vil helst bare ligge i sengen og lytte til lydbøger eller spille Nintendo og han har ingen appetit.

Formiddagen gik med at gøre Rune klar til at komme af sted – fik pakket så meget som muligt i hans rygsæk – fik sørget for at han huskede bilnøgler, kørekort og andre vigtige ting, så han kan få bilen af sted og fik lavet en plan for hvordan vi koordinerer at mødes ved færgen i Lumut. Han har taget vores eneste mobiltlf med og så må jeg ringe til ham 2 gange om dagen fra computeren vis Skype og høre hvorledes det går og hvornår vi kan forvente at kunne mødes ved færgen.

Inden han drog afsted spiste vi lidt frokost – vi fik lov at riste vores eget brød i køkkenet (vi er efterhånden blevet som en del af familien her og kan bruge køkkenet når vi har lyst) og vi fik lokket lidt ristet brød og youghurt i alle 3 børn.

Da Rune var sendt af sted kl. 14 – gik Amelie, Lilli og jeg en lille tur mens William blev på værelset. Hjemme igen så William og Lilli en film mens Amelie sov en lur. Herefter besluttede vi os for alle 4 at gå hen og se næsehornsfuglene blive fodret og da det var overstået gik William tilbage til værelset mens vi andre gik ned på stranden for at se solnedgangen. Vi 3 piger havde en superhyggelig stund sammen på stranden - vi byggede et stort sandslot med Amelies nye skovl og spand  Vi samlede muslinger, Lilli og Amelie badede i de store bølger i hhv underbukser og ingenting  Og vi beundrede den kæmpestore, ild-røde sol mens den dykkede ned i vandet langt ude i horisonten - de små både der lå og vuggede i skæret fra solen – og de andre små øer som ligger rundt om vores.

Der er i alt 9 øer hvoraf kun Pangkor og Laut er beboede. Laut ligger kun ca 1 km fra Pangkor men er ejet at ÉT resort som skulle være et af verdens mest luksuriøse steder at bo. Store villaer med privat pool, strand, have – gourmet restaurant, en hel spa-by og eget færge selskab så gæsterne ikke skal sidde i den samme færge som os andre dødelige!

Kl. 19.30 gik vi hjem til William og alle fik en skylletur under bruseren. Amelie var så uheldig at falde på det glatte gulv og banke hovedet lige ned i sengen – hun får en bule i panden og så ser det også ud til at den lille streng der sidder under overlæben rev sig lidt løs – men hun er en hård negl og græd knap nok, sagde bare igen og igen mens hun rystede på hovedet: ”Skete ik noget, mor” 

Jeg overlod til William og Lilli at passe på hende mens jeg skyndte mig ud efter noget aftensmad. 15 min efter var jeg tilbage igen med ris og kylling, fiskefilet og pommes frites, isthe og cola – halleluja for alle Malaysias effektive gadekøkkener 

Efter aftensmaden, som alle – til moderens store glæde - spiste så rigelig af, gik vi ind på værelset og talte med mormor på Skype og herefter sov Lilli - udmattet af hosteriet!

William og jeg forsøgte at se en film, men Amelie nægtede at sove og gjorde alt hvad hun kunne for at genere os, til sidst vandt hun og vi gik alle i seng!